28 sie 2011

Prosta aplikacja -tutorial:)

Obiecałam, słowa więc dotrzymuję:) Z braku czasu dopiero dzisiaj... 
Zrobiłam kilka fotek podczas przygotowywania i naszywania aplikacji i proszę bardzo, oto "tutek":
1. Przygotowujemy sobie wybrany motyw, który będzie naszyty jako aplikacja. Ja mam na kartce naszkicowanego dinusia. Motyw może być z kolorowanki, wydrukowany z internetu, własna inwencja twórcza;) Do tego wybieramy tkaninę czy tkaniny -w przypadku aplikacji wieloelementowej z kilku tkanin:)
 No i zapomniałabym o bardzo ważnej rzeczy: flizelina dwustronnie klejąca -wg mnie wspaniały wynalazek!!! Właśnie przyszła do mnie świeża dostawa ze Szmatki Łatki:) 
Potrzebny nam będzie również ołówek (najlepsze są HB, ciemniejszy grafit;) ), nożyczki, żelazko...
2. Na wybrany motyw przykładamy flizeline dwustronną papierem do góry. Na papier przenosimy ołówkiem wybrany motyw. Następnie wycinamy go tak mniej więcej i przykładamy stroną z klejem do lewej strony tkaniny. Prasujemy...
3. Czekamy aż tkanina z przyklejoną flizeliną ostygnie i wycinamy sobie motyw:)
4. Narysowane na papierze linie, które nie były liniami brzegowymi przenoszę na tkaninę za pomocą "szyby" i pisaka samoznikającego w następujący sposób:
*przykładam wycięty motyw do okna tak, aby prześwitywały mi linie narysowane od spodu

*pisakiem samoznikającym rysuje po widocznych liniach

*teraz wszystko jest już dokładnie przeniesione:)
5. Przygotowuję sobie tkaninę spodnią, na którą będę naszywała aplikację. Przeprasowuję ją, aby zlikwidować ewentualne zagniecenia, z aplikacji ściągam papier...
6. ...przykładam aplikację stroną z klejem do spodu i przyklejam za pomocą żelazka:)

7. Teraz ruszam w kierunku maszyny do szycia:) Wg mnie najlepiej wygląda aplikacja naszyta zygzakiem ustawionym na gęstość 0,5mm i szerokość 3mm.
8. Po naszyciu nitki przewlekam na spodnią stronę i związuję je ze sobą na solidny supełek, tak aby mieć pewność, że nic nie będzie się pruło.
9. Nadmiar nitek odcinam, a pozostawiony supełek w niczym nie będzie przeszkadzał:)
10. Aplikacja naszyta:)
11.  Teraz pora na wykańczanie i ozdabianie aplikacji:)
Dinuś dostał oko z guziczka, usta i dziurkę z nosa z nitki...
12. ...i maszyną naszytą trawkę:) Można mu jeszcze doszyć motylka nad głową do towarzystwa czy co tam komu przyjdzie do głowy...
 I to byłoby tyle! Aplikacja gotowa!
Na zakończenie tego posta mam malutką niespodziankę:)
Osobie chętnej wypróbować aplikację z flizeliną dwustronną chętnie podaruję taki mały zestawik:
 Są to dwa kawałki flizeliny dwustronnej o wym. ok. 20*20cm i kawałki kolorowej bawełny mniej więcej tej samej wielkości (jedne mniejsze, drugie większe). Ten zestaw wystarczy na zrobienie kilku fajnych aplikacji:) Jeśli znajdzie się chętny go przygarnąć to bardzo proszę o wpis pod tym postem:) Jeśli będzie chętnych więcej osób niż jedna moja córcia z przyjemnością wylosuje szczęśliwca:) Czas do środy:)
W związku z 3-cią rocznicą mojego blogowania zapowiadałam na dzisiaj ogłoszenie urodzinowych cukiereczków i będą, będą! Ale dopiero wieczorem, bo jeszcze nie zdążyłam nic przygotować;) Proszę zatem o cierpliwość...:)

43 komentarze:

  1. Grażynko - świetny kursik.
    A czy jestem chętna - odpowiedz brzmi TAAAAAAAAAAAAAK i pewnie takich ja ja bedą tłumy ... buuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm aplikacje robie w ten sam sposob ;) nie wypada mi wiec chyba "byc chetna", a szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kursik świetny, przydałby się kawałek flizeliny, by spróbować;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażynko fajny kursik ,na pewno nie jednej się przyda :-) ja tak Kulinia tez się nie zgłoszę bo sama robię takie aplikacje .

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgłaszam się :)
    aggaton@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik pierwsza klasa! Ja chętnie wypróbuję flizelinę bo do tej pory przy aplikacjach męczę się ze szpilkami, a Twój sposób wydaje się o wiele prostszy:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kursik, bardzo przydatny, chętnie wypróbuję i flizelinę przygarnę:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik, pora się bliżej zaprzyjaźnić z maszyną i wypróbować, chętnie zestawik przygarnę... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie to wszystko opisałaś, aż szycie nie wygląda tak strasznie.
    No to pewnie będzie losowanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Grażynko ,kursik świetny ;)ja też zapisałabym się na ten zestawik ,ale nie mam bloga :/ .pozdrawiam cieplutko :****** .Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. no oczywiście że chcę spróbować:) i czekam na losowanie bo wiele dziewczyn chce;)
    kursik rewelacyjny ale u mnie w sklepie nie mają fizeliny dwustronnej,szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. kursik fajny - sama sie zbieram - nie wiedziałam , że jest fizelina dwustronnie klejąca - robiłam tydzień temu zakupy w szmatce łatce i nie szukałam .... tez z chęcia przygarnełabym taki zestaw :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Z przyjemnością spróbowałamym nowej techniki! Kursik świetny, a efekt pracy - rewelacyjny! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj oj oj! Świetny zestawik dla początkującej szyjącej :P Przygarnęłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Och jak super gazyniu, że w końcu doczekałam się tutka u Ciebie. Jesteś mistrzynią uczenia:)Dlatego powinnaś częściej dzielić się wiedzą:):)Jak większość uczennic podpisuję się pod zestawem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały kursik. Chciałabym wypróbować na tym zestawie od Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. I ja również chętnie bym przygarnęła :) Dziękuję też za kurs, który bardzo się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny kursik :p))
    Chętnie ustawie się w kolejce :o)
    Pozdarwiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. moje aplikacje są szpilkowe, więc chętnie wypróbuję Twój sposób :) kurs jest super!

    OdpowiedzUsuń
  20. Taki kurs każdemu z nas się przyda! A na taką niespodziankę z wielką ochota się piszę, bo dawno zbierałam się do prób z flizeliną 2-stronną, ale u mnie nie ma, a na pewno szalenie usprawnia szycie... No i te materiałki! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również chętnie bym wypróbowała taką flizelinę. Bardzo mi się podobają takie aplikacje ale dotychczas nie miałam pojęcia jak się je robi. Dziękuję za czytelny kurs.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też staję w kolejce! Chętnie, o chętnie i z nadzieją =)
    niedobra.ewula[małpa]gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za kursik:) Piękne aplikacje! Chętnie wypróbuję naszywanie aplikacji z tą flizeliną i ustawiam się w kolejce:) Pozdrawiam!
    Kaliina
    mszumal@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki wielkie za kursik :O) A na wypróbowanie i ja jestem chętna :O)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny kurs. Bardzo dziękuję :). Staję grzecznie w kolejce. Może mi się poszczęści. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Całuski dla Ciebie i rodzinki dzięki twojemu blogowi moja córcia do przedszkola ma wyjątkowe rzeczy. Dzięki za ten tutorial i jak mi się uda to z chęcią przygarnę zestawik :D. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Super pomysł z tą fizeliną dwustronną.Ja po prostu naszywam aplikację, ale tak jest chyba stabilniej.:) Oczywiście dopisuję się do grona chętnych na zestawik :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też chętnie spróbuję aplikacji tym sposobem.
    Ustawiam się w kolejce:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam Grażynko, juz od jakiegos czasu regularnie wyczekuje Twoich wpisów, a taki kursik, to dopiero jest cos! Zamierzam wyprobowac Twoja metode, jako ze mam bardzo rozkapryszonego przedszkolaka i "nadaja sie" jedynie ubrania ze zwierzatkami... Dotad uzywalam roznych gotowych naszywek, ale moze teraz wespne sie na wyzszy poziom... a taki zestawik bedzie dodatkowa motywacja! Tak wiec zapisuje sie, a za kursik bardzo dziekuje!!! i prosze o jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  30. Gazyniu
    Jesteś dla mnie nieprzebyta skarbnica wiedzy manualnej w dziedzinie szmatek !!
    Prawdziwy GUGU z Ciebie !

    Dziękuje Ci uprzejmie za pouczający kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  31. aha...dołączam się do kolejni oczekujących na ten wspaniały zestawik
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kursik świetny i choć z maszyną się za bardzo nie lubimy to z chęcią bym spróbowała takich aplikacji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Basia http://www.swedzamniepalce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapisuje się
    Mój e mail to dani541@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny tutek. Ja robiłam moja pierwszą aplikacje na wyczucie. I prawie tak samo, tyle, że użyłam flizeliny z jednostronnym klejem. do spodniej tkaniny nie kleiłam, a to bardzo ułatwi pracę.

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo fajny kurs, szukałam instrukcji, bo chcę zrobić kapę na sofę we własny wzór-spróbuję zrobić :) i fajnie, że ktoś z doświadczeniem miał ochotę się swoją wiedza podzielić, dziękuję:) marianna

    OdpowiedzUsuń
  37. NA ZDJĘCIACH WSZYSTKO WYGLĄDA NA TAKIE PROSTE... ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny tutek 😊 bardzo pomocny!

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale fajnie to wygląda! dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  40. Mam pytanie, jakiej stopki należy uzyć do przyszycia aplikacji? czy może to być zwykła stopka? Czy jest specjalna?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każde pozostawione słowo:)
To miło, że zechciałeś poświęcić mi chwilkę...